Eerste dagen - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Lieke en Majd - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Lieke en Majd - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Lieke Zigenhorn

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Majd

14 Januari 2013 | Vietnam, Xóm Chiếu

Sin tiao (of zoiets is hello),

Het Lelehotel, waar ik de eerste dag sliep was superluxe! Ik heb meteen met noor geskyped en 's avonds nog met amber. Voor het hotel was een plein, waar ik heel wat het gezeten, ik heb er gevoetbald met kleine kindjes, touwtje gesprongen etc. Er werd sowieso heel erg veel gesport, mensen van jong en oud waren aan het badmintonnen en op een gegeven moment werd de muziek aangezet en begon de aerobics, supercool! Ik heb twee Nederlanders ontmoet, Denise en Sjoerd, met wie ik wat ben gaan eten, rijst en kip, wel superlekker! Ze kwamen al uit Cambodja en Thailand en hadden heel wat heftige en leuke verhalen en ook veel tips. Verder ben ik op tijd gaan slapen en de tweede dag heb ik veel gepraat met een Venezuelaan en met een Vietnamees. De laatste gaat waarschijnlijk volgend jaar met een studiebeurs naar Nederland. Nadat ik hem beloofd had om, als hij kwam, hem wat rond te leiden, heeft hij mij zijn nummer gegeven en gezegd dat ik hem altijd kan bellen, voor wat hoort wat! Al snel moest ik afscheid nemen en ben ik op weg gegaan naar Can Tho!

Na een lange busreis, die niet altijd even vloeiend verliep (denk aan ruitenwissers die van de bus afvliegen, het regende niet eens en toch stonden ze aan, hierna stoppen half op de (snel)weg, half op de vluchtstrook en het weer gewoon maken, haha) kwam ik aan bij the busstation in Can Tho. Eerst wat drinken op een terrasje, peuken kopen voor wel 0,70 euro, goed te roken ook, kwam Phuong me ophalen op de scooter. Jawel, ik moest met backpack en al door het drukke verkeer van Can Tho achterop bij mijn Vietnamese contactspersoon. Op naar het huis!
Daar aangekomen werd ik meteen verwelkomd door Roos, de enige bewoner van het vrijwilligerswerk op dat moment. Hele spontane chick die ook van spelletjes en goede muziek houdt, ik heb het getroffen!

We zijn met zijn tweeen wat gaan drinken bij een hangmatten barretje en 's avonds noodles gaan eten met Phuong. Hij heeft me meteen alles uitgelegd over de projecten die ik zal gaan doen. Na een frozen yoghurt (SUPERlekker) zijn Roos en ik met zijn tweeen gaan karaoken, heel erg leuk. We hebben de sterren van de hemel gesprongen en meteen plannen gemaakt om een weekendje weg te gaan met Tet, het Vietnamese nieuwjaar! Na een hele leuke rit naar huis op Roos d'r scooter, ik reed, WIEHOEE (ben ook van plan een scooter te kopen en weer te verkopen als ik hier vertrek, kost niets en is heel handig en cool), zijn we nog even gaan chillen op het dakterras, wat gigantisch is en daarna op tijd naar bed gegaan.

Na mijn eerste nacht in het huis (supergroot, ik heb een hele chille kamer met balkom en meteen mijn kast netjes ingeruimd (ik heb bewijs)), zijn we naar het zwembad gegaan bij een superdeluxe hotel om daar wat te zonnen en te zwemmen. Net een grote vakantie! Vervolgens zijn we wat gaan eten bijeen heel schattig restaurant achtig ietsje, met miniscuul kleine plastic stoeltjes en tafeltjes. Een lekkere maaltijd voor nog geen euro! Zieke shit hier! Zojuist zijn we nog boodschappen gaan doen, voor 5 euro een tree bier van 24 biertjes, haha. En ik heb een heel leuk jurkje gekocht. En nu zit ik hier, in het internetcafe, te proberen mijn afgelopen dagen zo kort en duidelijk mogelijk samen te vatten, maar je maakt zo veel mee, het is bijna geen doen. Daarnaast kent deze computer geen accenten, geen trema's en streepjes dus, jammer dan.

Kortom, het is hier geweldig, heerlijk warm, ik ben al flink verbrand. De mensen zijn lief en lachen allemaal, maarja, wij zijn ook zowat de enige blanken hier.

OH WACHT, ik vergeet het bananenavontuur! Ik ben in een bananenboom geklommen en heb bananen geplukt, op eigen initiatief in onze achtertuin. Oke, heel eerlijk gezegd ben ik er niet helemaal ingeklommen, het ging niet helemaal soepel (respect voor Rambo van expeditie robinson) maar ik heb ze wel geplukt, met behulp van een trapje en wat creativiteit. Dus nu hebben we onze eigen verse bananen die liggen te rijpen in het huis, voel me echt een survivalchick, haha.

Nou, dat was het voor nu, ik hoop dat er een touw aan vast te knopen valt, maar ik betwijfel het. Uit mijn enthousiasme blijkt in ieder geval wel dat het leuk is hier, heel leuk! Ik hoop dat jullie het in Nederland ook nog trekken, met werk en school enzo. Succes daarmee, dan ga ik verder met chillen in de zon, scooter rijden en zwemmen, haha!

Tam bjemb (weet niet hoe je t schrijft, maar is goodbye)

  • 14 Januari 2013 - 12:31

    Frank:

    Chillen in de zon,scooter rijden,zwemmen ? het is hier godverdomme snachts-7 en overdag ook onder het vriespunt en vannacht sneeuw';-( Alles goed daar Lieke hahahahahahahahahahaha

  • 14 Januari 2013 - 13:35

    Esther Van Roozendal:

    Hoi Lieke,
    Wat een enthousiasme! Echt super dat je dit doet. Zou niks voor mij zijn maar vind het erg knap van je!
    Geniet van deze tijd en pas goed op jezelf! Ik zal je reisverslagen bij houden.

    xxx esther

  • 14 Januari 2013 - 15:13

    Marieke:

    Superleuk om te lezen Liek!!! Ben blij dat je het naar je zin hebt, geniet ervan!! Xxxxx

  • 14 Januari 2013 - 15:29

    TanteJo.&OmeLuc:

    Hey Lieke
    Lezen is beleven, zelfs voor thuisblijvers....In 2008 hadden wij een ticket voor Vietnam op zak.Maar de "geelbloezen" in Bangkok- Thailand hadden alle vluchten platgelegd en we zijn er nooit geraakt.
    Ondanks dat jouw "insteek" wel verschillend is van de onze destijds gaan we jou met plezier volgen.
    'al wat je thuis laat is mooi meegenomen hé', gelukkig hebben jouw opa en omazusje me de link gegeven naar jouw Aziëavontuur. we gaan er mee van genieten, en zeker van jouw enthousiasme; Houdoe!! Jo.&Luc

  • 14 Januari 2013 - 16:04

    Cindy:

    Nice nice. Helemaal leuk! En het blijft bijzonder dat je voor zo weinig, zo veel kan eten! Geniet!! X

  • 14 Januari 2013 - 16:05

    Eric Zigenhorn:

    Leuk verslag Lieke, best wel te volgen hoor. Het enthousiasme straalt er van af............... ;-)
    Nou heb je je vader thuisgelaten, en dat is mooi meegenomen maar............ ik kan het niet laten je wijzen op de risico's van het scooterrijden in een land als Viëtnam. Houd er rekening mee dat áls je iets meemaakt, de schuldvraag in een dergelijk land wel eens compleet anders kan uitpakken dan verwacht. Mogelijk letsel en materiële schade worden dan door de verzekering niet vergoed. Vóór je een scooter koopt wil ik je adviseren, goed bedoelt, hier eens goed naar te informeren. Geniet er maar van en laat je niet weerhouden om lekker te doen wat je hart je ingeeft. Liefs X

  • 14 Januari 2013 - 19:43

    Roëlla:

    Hey meid, goed te volgen hoor. Leuk te lezen zo ook. ;-) Gaat helemaal goed komen daar!
    Heel veel plezier en ervaringen nog......

  • 14 Januari 2013 - 20:06

    Mama Esther:

    Dat netjes in de kast leggen Lieke, lees ik dat goed????? Bewijs bewaren! Geniet ervan lieve schat, en bedenk maar......helemaal zelf verdiend! Kus en big hug, mama Esther

  • 15 Januari 2013 - 23:52

    Joep:

    Lees ik dat goed?!!!
    Je kast netjes ingeruimd?? :0
    Heel leuk om je eerste verslag zo te kunnen lezen:). Kaat en Ik gaan zo boarden op de vlucht naar Londen.. Terug naar dat koude Nederland. Ik kijk uit naar je volgende verslagen!
    Kus,
    Je allerliefste broer Joep

  • 16 Januari 2013 - 16:36

    'tante' Janine:

    Hoi Lieke
    Klinkt allemaal cool en gezellig daar, leuk hoor.
    Vind het ook heel knap van je om helemaal alleen zo'n reis te maken, maja heb
    zelf zo'n dochter die dat ook allemaal heeft gedaan, je leert er veel van het is natuurlijk
    ook ontzettend leuk.
    Geniet er van meid, ik wens je heel veel plezier en pas goed op en neem ook de goede
    raad van je vader aan (haha wat een bemoeial he).
    Groetjes en kus

  • 19 Januari 2013 - 11:12

    Eva Zeug:

    Lieksje, wat gaaaaaaaaf dit. Ben megajaloers! Ik had je al een sms'je gestuurd maar ik denk dat je toen al je buitenlandse nr in gebruik hebt genomen, dus hier nog een x wat ik had getypt: Lieve Lieks, er is een jongen van veritas voor de trein gesprongen en iedereen was gisteravond in rep en roer en ik was gevraagd om op de condoleance te komen tappen, vandaar dat ik er niet was vanochtend. Heel veel plezier de komende maanden zeug! Doe alles wat ik ook zou doen en meer! Ik weet zeker dat dit een fantastische tijd gaat worden voor jou. Ik spreek je als je terug bent en volg je berichten tot ik groen ben van jaloezie. En zet foto's op fb! Kusjes en knuffels, Eef
    Gelukkig heb jij een hoge gunfactor, anders had ik je nu al van fb verwijderd met die veel te mooie verhalen en klotefoto's hahahahaha.
    Luvyoulongtimeeeee eefiee
    Ps: ik vind je haar echt fantastisch!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke en Majd

Actief sinds 03 Jan. 2013
Verslag gelezen: 903
Totaal aantal bezoekers 110780

Voorgaande reizen:

01 Februari 2017 - 26 Juni 2017

Peru en Bolivia

11 Januari 2013 - 15 Juni 2013

Mijn reis naar Zuid-oost Azië

Landen bezocht: